Storytelling: de eerste indruk telt

Onlangs schreef ik een artikel over corporate storytelling, ofwel in het Nederlands: het verhaal achter een bedrijf. Hoe wil je dat potentiële klanten over jouw bedrijf denken en welk gevoel wil je dat ze krijgen als ze aan jouw product of dienst denken. Heel belangrijk, elk bedrijf wil tegenwoordig een verhaal vertellen.

Slapen doen we morgen weer.PNGWat vertelt de cover?

De link was natuurlijk snel gelegd met mijn overige werkzaamheden. Alleen al door het woord ‘verhaal’. Welk verhaal wil ik vertellen met mijn boek ‘Slapen doen we morgen weer’ en op welke manier draagt mijn cover bij aan de zogenaamde ‘storytelling‘? Het is immers de cover die de eerste indruk bij de potentiële koper achterlaat… De tweede indruk wordt achtergelaten door de zogenaamde blurb. En samen moet dat nieuwsgierig genoeg maken tot aankoop.

Kampvuur

Toen onlangs de omslag voor mijn boek bekendgemaakt werd, kwamen direct de eerste reacties binnen. Ergens las ik dat iemand schreef dat mijn omslag haar deed denken aan het kampvuur tijdens jeugdkamp. Een ander schreef dat het een thrillerachtige voorkant was. Twee opmerkingen waar ik een blij gevoel van krijg. Dat is namelijk het verhaal dat ik wilde vertellen! Maar het blijft wel nog reuze spannend…

Nu maar hopen dat hij straks, in de winkel, tussen ál die andere boeken, ook zijn verhaal vertelt!