Een tekst schrijven, dat kost op zich niet zoveel tijd. Mits je er bedreven in bent. Het zijn de titels waar je soms je nek over breekt. Die titel maakt vaak dat men je tekst aanklikt.

Of je boek koopt.

Mijn derde boek, begin 2020 ligt het in de winkels. De inhoud ligt te rijpen. En toen kwam het moeilijkste onderdeel: de titel. Dagenlang heb ik erover nagedacht. En dat terwijl ik er bij mijn vorige boeken mee begon! Veel van mijn kostbare werkuren heb ik er deze keer aan besteed. Uren gegoogeld, gezocht en gepeinsd. Ik ben eruit.

Jouw spel – mijn regels

Samen met het beeldmateriaal moet deze titel potentiële kopers over de streep trekken. Zover zijn we nog niet, er moet eerst nog een ontwerper aan de slag!

Boeken en teksten, ze verschillen niet veel van elkaar. Ze hebben iets met letters en voor alle twee geldt: door de titel en bijbehorend beeldmateriaal neem je een beslissing. In het kader van deze blog bedacht ik me daarom: op welke titel is op mijn blog nu eigenlijk het allermeest geklikt? Geef je arm eens?

Succes verzekerd onmogelijk

Soms is het een raadsel waarom een blog lezers (of klikkers) trekt en een andere minder. Maar zonder goede titel krijg je sowieso geen garanties. Heb jij hulp nodig met jouw teksten voorzien van die ene unieke titel? Ik verzeker je: normaal kost het me geen dágen voor ‘m heb. Kan ik je helpen?

Kom eens langs, in Woordenland!

Een gedachte over “Hoe verzin je het!

  1. Leuk om te lezen! Een titel verzinnen is inderdaad niet makkelijk. Mijn truc is meestal om een samenvatting van het verhaal te maken en dan net zolang daarin te schrappen tot ik slechts een paar woorden overhoud.

    Like

Reacties zijn gesloten.